NK Snelschaken Jeugd

Ook in 2023 mag de jeugdafdeling van Schaakclub Woerden dit mooie evenement weer organiseren. Zie hieronder de aankondiging:

Het NK Snelschaken Jeugd 2023

Wanneer en waar? Zondag 22 oktober 2023, H2O (Zwembad)De Uithof 1, Harmelen.

Hoe laat? Aanmelden 10.15-10.35 uur. Opening: 10.45 uur. Prijsuitreiking 17.15 uur.

Speeltempo, aantal rondes en ratingverwerking

Elke speler krijgt 3 minuten + 2 seconden per zet voor de partij. De spelers spelen iedere ronde telkens 2 partijen met verschillende kleur tegen elkaar. Er wordt per categorie over 9 rondes en in totaal 18 partijen gestreden om de titel van ‘Nederlands kampioen(e) snelschaken’. Leuk extraatje is dat er ratingverwerking voor de FIDE-snelschaakrating plaatsvindt.

Aanmelden? Inschrijving is gesloten (20-10 12:00). Het inschrijfgeld bedraagt € 10,- p.p., giraal voldoen bij de aanmelding. (W)FM’s, (W)IM’s en (W)GM’s zijn vrijgesteld. Laten we de rij kort houden bij de aanmelding ter plekke: de ouder, begeleider of jeugdleider meldt zijn/haar kinderen aan.

Sfeerimpressie:

Ziet u alstublieft de sfeerimpressie van deze leuke en sportieve dag van het NK snelschaken 2022 op de website van Schaakclub Woerden.

Privacy statement: Tijdens het toernooi zullen de deelnemers worden gefilmd en gefotografeerd. Mocht u er bezwaar tegen hebben dat uw kind wordt gefotografeerd of gefilmd, maak dit ons s.v.p. zo spoedig mogelijk kenbaar! Dit kan middels de bovenstaande (aanmeldings)link.

Aula, wachtruimte en keuken

Voor de begeleiders, ouders en spelers zijn er voldoende (zit)plekken in de wachtruimte of in de aula met aangrenzend de kantine. Hier kan u genieten van een heerlijke versgemalen koffie of thee, frisdrank, verse broodjes, verschillende soorten tosti’s, een heerlijke uitsmijter of een snack. Een consumptie is verplicht.

Toernooireglement

De wedstrijden worden gespeeld volgens de geldende FIDE-Regels voor het schaakspel, Aanhangsel B “Regels voor Snelschaak”. Een onreglementaire zet leidt tot verlies van de partij bij een door de arbiter toegewezen claim. Eveneens leidt tot verlies het tijdens de ronde aanstaan van elektronische apparatuur, zoals een mobiel.

Bepaling Toernooi-eindstand

10.1. De eindstand van elke groep wordt bepaald door:

a) Wedstrijdpunten (WP)

b) Onderling resultaat (OR1)

c) Sonneborn-Bergerscore (SB)

d) Loting.

Bij gelijk eindigen op de eerste plaats zal er 1 sudden death tiebreak match worden gespeeld, met een speeltempo voor wit van 5 minuten tegen zwart 4 minuten waarbij wit MOET winnen.

Categorieën en prijzen

Per leeftijdscategorie wordt er gespeeld in een algemene groep. Er vallen nationale titels en bekers te winnen per leeftijdscategorie.

LeeftijdscategorieënMaximale LeeftijdPrijzen AlgemeenPrijzen Meisjes
A *t/m 20 jaar1.€300 2.€150 3.€751. €75,- 2.€35,
Bt/m 16 jaarBekersBekers
Ct/m 14 jaarBekersBekers
Dt/m 12 jaarBekersBekers
Et/m 10 jaarBekersBekers
Ft/m 9 jaarBekers+schaakboekBekers+schaakboek
Gt/m 8 jaarBekers+schaakboekBekers+schaakboek

* A-groep:De leeftijdsgrens is met twee leeftijdsjaren uitgebreid bij dit kampioenschap tot geboren in 2003 of later! Bij de A-categorie kunnen de meisjes 2 geldprijzen winnen.

Organisatie: Jeugdafdeling SC Woerden

Contactpersoon: Jan Werle

E-mail: jeugdscwoerden@gmail.com

Website: https://www.schaakclubwoerden.nl/jeugd-2/

Beschikbaarheid en parkeren: Gelegen naast de A12 is H2O Harmelen goed bereikbaar met de auto. Er is voldoende en gratis parkeergelegenheid op de locatie. Met de trein richting station Utrecht CS; neem streekbus 102 richting Woerden, uitstappen op de Kastanjelaan te Harmelen. Mocht je uitstappen op Woerden CS, dan neem je streekbus 102 richting Utrecht De Meern, uitstappen op de Eikenlaan te Harmelen.