Informatie

Welkom op de website van de jeugdafdeling van de Schaakclub Woerden. Wij zijn een
snelgroeiende schaakclub in Woerden en omgeving. Vind jij het leuk om (beter) te leren
schaken? Dat kunnen wij jou leren! Wij hebben een team van ervaren schaaktrainers.

Clubavond
De jeugd schaakt elke dinsdagavond van 18.30 uur tot 19.45 uur in De andersenschool in Woerden (Andersenhof 2). Eerst krijg je les van een schaaktrainer in een groepje kinderen met hetzelfde niveau. Daarna ga je oefenen met wat je geleerd hebt. Dan volgt een partijtje schaak tegen andere kinderen of je doet mee met de jeugdcompetitie. Tussendoor is er ook een kwartier pauze op het plein.

Lesmethode
Elke jeugdspeler krijgt les volgens de stappenmethode van de KNSB. In stap 1 wordt de basis uitgelegd en de spelregels. De stappenmethode gaat door tot en met Stap 6. (Voor hele jonge kinderen maken wij gebruik van de Opstapjes, waarmee zij op een toegankelijke manier de basis van het schaken leren).
Schaakclub Woerden heeft veel jeugdtrainers zodat iedereen op zijn eigen niveau les krijgt!