Jeugdtoernooien in de regio

NK Snelschaken Jeugd 2022 Harmelen

Als jeugdafdeling van de schaakclub Woerden organiseren wij het NK Snelschaken voor de Jeugd op zondag 16 oktober 2022, H2O (Zwembad) De Uithof 1, Harmelen. Elke speler krijgt 3 minuten + 2 seconden per zet voor de partij. Er is een open inschrijving en we spelen in 5 leeftijdscategorieen: A – t/m 20 jr B: t/m 16 jr C: t/m 14 jr D: t/m 12jr en E: t/m 10 jr. De aanmelding is van 10.15-10.35 uur en de prijsuitreiking om 17.15 uur.

Het Woerdy Schaakt Open Jeugdtoernooi

Op zaterdag 4 juni 2022 vond het ‘Woerdy schaakt Jeugdtoernooi’ plaats. Naar verwachting de eerste editie van een lange reeks jeugdtoernooien in Woerden. De Andersenschool stelde haar lokalen, keuken en aula ter beschikking. Het deelnemersaantal telde maar liefst 72 kinderen, met aanhang, met als gevolg dat de school tot de nok gevuld was. Veel kinderen van basisscholen in Woerden e.o., de jeugdafdeling van SC Woerden, maar ook uit Den Haag, Delft, Amsterdam, Rotterdam, Doetinchem en Eindhoven waren present. Noteert u de volgende editie alvast: de zaterdag tijdens Pinksteren 2023 is er weer een Woerdy Schaakt Jeudgtoernooi!

Prijsuitreiking Woerdy Schaakt Open Jeugdtoernooi 2022

Grand Prix Jeugdtoernooien

De regionale schaakbond SGS organiseert ieder jaar een serie jeugdtoernooien onder de noemer “Grand Prix”. Deze toernooien worden gehouden in diverse steden in de regio Utrecht. Jeugdleider Simon trekt met een karavaan van Woerdense schaakkinderen van Grand Prix naar Grand Prix.

Aan Grand-Prix-toernooien mag iedereen meedoen die in aanmerking komt voor een jeugdrating. Dat wil zeggen, je mag op 1 januari van het lopende seizoen niet ouder zijn dan 16 jaar. Je hoeft geen lid te zijn van een schaakclub. Er wordt in de hogere groepen gespeeld met een klok: de bedenktijd is 15 minuten per persoon. De indeling is op speelsterkte (dus niet op leeftijd). De spelers worden ingedeeld in groepen van acht spelers. Zie voor de kalender van de GP’s in de SGS: https://www.sgs-schaakbond.nl/?page_id=1371

De Woerdense delegatie bij de Grand Prix van Magnus Leische Rijn Utrecht. Vlnr: Jason, Alexander, Charlotte, Alejandro, Emma, Thom, Thijs en Luuk.

Overige jeugdtoernooien

Op zaterdag 2 september 2022 wordt het Open Jeugdkampioenschap van Gouda gespeeld. Een erg uitdagend en leuk jeugdtoernooi waar we met de Woerdenaren naar toe gaan! Meld je aan via: https://www.messemaker-1847.nl/OKG2022/OJKG2022.php

Schaaknieuws Jeugd Woerden

Recente berichten
  • Hier is het verslag: Verslag-Woerdy-schaakt-Open-JeugdtoernooiDownloaden De eindstanden: Woerdy-schaakt-Jeugdtoernooi-Eindstand-KGDownloaden Woerdy-schaakt-Jeugdtoernooi-Eindstand-A-groepDownloaden Woerdy-schaakt-Jeugdtoernooi-Eindstand-B-groepDownloaden Woerdy-schaakt-Jeugdtoernooi-Eindstand-C-groepDownloaden

• Het-Woerdy-schaakt-Jeugdtoernooi-aankondiging-4Download

• Grand Prix 2019

Sponsor van de Grand Prix 2019 Deze Grand Prix was de eerste die Schaakclub Woerden mocht organiseren en dat hebben we met beide handen aangegrepen. Er staan nu ook foto’s online! De volgende informatie is nu beschikbaar: Een kort verslagDe volledige uitslagFoto galerij 1Foto galerij 2Foto galerij 3

• Geslaagde Grand Prix

Sponsor van de Grand Prix Woerden 2019 Op zondag 14 april werd de Grand Prix te Woerden gehouden, gecombineerd met en Super GP. Mede door sponsor VSB fonds en de vele vrijwilligers van de club werd dit een succes. De medewerking van de SGS (lees: Henk van Lingen) was natuurlijk onmisbaar om alles voor elkaar te krijgen. Toernooidirecteur Jan Hoosbeek had alles goed voorbereid en geregeld. En, last but not least: een Grand Prix is natuurlijk niets zonder deelnemers! Zo’n 140 enthousiaste kinderen stonden te trappelen om om 13u te gaan schaken. Het begin liep iets uit, tijdens het toernooi liepen we weer in op het schema en bij de prijsuitreiking liep het toch weer behoorlijk uit. Het mocht de pret niet drukken. Een enkel sip gezicht of een traan daargelaten na een verloren partij of onduidelijkheid over de schaakregels was de Grand Prix een een groot succes. Er werd volop gelachen en enthousiast geschaakt, waarbij ook vele nieuwe schakertjes kennis konden maken met een echt toernooi. Tekening: Pia Sprong De winnaars van de groepen waren als volgt:Super GP 1: Allen ex aequoSuper GP 2: Jack SchoonenwolfSuper GP 3: Robin Tenhunen / Steven RamdienGroep 1: Ralf SterkGroep 2: Quinten van Lingen / Jasper KrauseGroep 3: Samuel LopesGroep 4: Owen HodgsenGroep 5: Jeanette EikelenboomGroep 6: Roman KustersGroep 7: Sean BolksGroep 8: Iggy KuijlGroep 9: Thom GroenewegenGroep 10: Mihir VikramGroep 11: Alexander AlbulGroep 12: Emma ten CaatGroep 13: Aayush SinghGroep 14: Tijmen Hofman / Viggo Jans / Kashif Ismail Mohamed NoorullahGroep 15: Nihar KanadeGroep 16: Victor de Vogel / Amir Khakimov De volledige uitslag is ook te bekijken. Foto’s van het toernooi zullen binnenkort ook op deze site worden geplaatst.

• Sponsor van de Grand Prix Woerden 2019 Wanneer: zondag 14 april Waar: Minkema College (locatie Stein)Steinhagenseweg 33446 GP Woerden Tijd: Inschrijven voor 12.30u. Wedstrijden beginnen om 13.00u. Inschrijfgeld: 4 euro Opzet: Indeling vindt plaats op niveau. Je speelt in een groep van 8. 7 ronden van 15 minuten per persoon per partij. Per groep zijn er 3 bekers te winnen. Voor wie: Omdat je op je eigen niveau wordt ingedeeld, is dit toernooi leuk voor alle kinderen die de basisregels kennen. Aanmelden: Via de website van de SGS. Overige informatie is ook hier te vinden.