Geslaagde Grand Prix

Sponsor van de Grand Prix Woerden 2019

Op zondag 14 april werd de Grand Prix te Woerden gehouden, gecombineerd met en Super GP. Mede door sponsor VSB fonds en de vele vrijwilligers van de club werd dit een succes. De medewerking van de SGS (lees: Henk van Lingen) was natuurlijk onmisbaar om alles voor elkaar te krijgen. Toernooidirecteur Jan Hoosbeek had alles goed voorbereid en geregeld. En, last but not least: een Grand Prix is natuurlijk niets zonder deelnemers! Zo’n 140 enthousiaste kinderen stonden te trappelen om om 13u te gaan schaken.

Het begin liep iets uit, tijdens het toernooi liepen we weer in op het schema en bij de prijsuitreiking liep het toch weer behoorlijk uit. Het mocht de pret niet drukken. Een enkel sip gezicht of een traan daargelaten na een verloren partij of onduidelijkheid over de schaakregels was de Grand Prix een een groot succes. Er werd volop gelachen en enthousiast geschaakt, waarbij ook vele nieuwe schakertjes kennis konden maken met een echt toernooi.

Tekening: Pia Sprong

De winnaars van de groepen waren als volgt:

Super GP 1: Allen ex aequo
Super GP 2: Jack Schoonenwolf
Super GP 3: Robin Tenhunen / Steven Ramdien

Groep 1: Ralf Sterk
Groep 2: Quinten van Lingen / Jasper Krause
Groep 3: Samuel Lopes
Groep 4: Owen Hodgsen
Groep 5: Jeanette Eikelenboom
Groep 6: Roman Kusters
Groep 7: Sean Bolks
Groep 8: Iggy Kuijl
Groep 9: Thom Groenewegen
Groep 10: Mihir Vikram
Groep 11: Alexander Albul
Groep 12: Emma ten Caat
Groep 13: Aayush Singh
Groep 14: Tijmen Hofman / Viggo Jans / Kashif Ismail Mohamed Noorullah
Groep 15: Nihar Kanade
Groep 16: Victor de Vogel / Amir Khakimov

De volledige uitslag is ook te bekijken.

Foto’s van het toernooi zullen binnenkort ook op deze site worden geplaatst.