Winterkost toernooi

winterkost

Ieder jaar wordt dit gezelligheidstoernooi gespeeld, het liefst onder winterse omstandigheden maar daar hebben we (soms helaas) weinig invloed op. Het idee van dit toernooi vindt zijn origine in Lochem, waarna dit zorgvuldig is gecultiveerd in Woerden onder leiding van Jan Bulk en Carl Schoor. De toernooien in Lochem en Woerden doen qua deelneming ieder jaar nog steeds aan kruisbevestuiving.

Vaste onderdelen zijn ’s morgens snelschaak en ’s middags rapid schaken. Ook terugkerend zijn diverse schakers van de bevriende club Inter Nos en zo rond 2010 werden verwoede familievetes op het bord uitgevochten.  (Vinken, Turven, Bulken etc.) Tussendoor genieten we van een winterse maaltijd, boerenkool met worst of stamppot met een heerlijk kuiltje jus. Met nog wat hapjes en drankjes in een gemoedelijke sfeer  is dit altijd weer een geslaagd toernooi te noemen.

Op de uitnodiging staat bijna standaard de volgende indeling:
Het programma is als vanouds:
11.00 uur Ontvangst met koffie ++
11.30 – 13.00 uur Vier ronden snelschaken
13.00 – 13.45 uur Winterse kost
13.45 – 16.45 uur Vier ronden rapid schaken
16.45 – 17.30 uur Borrel en prijsuitreiking

Verderop deze website staan verslagen en uitslagen van eerder gespeelde edities.

Er is o.a. gespeeld op de volgende locaties:
2017 – 2019 Clubhuis Mixed Hockey Club Woerden
2016 Waardsedijk – Volkstuinen (tegenover Wielerclub WTC)
2011 – 2015 ’t Oude Land (Blauwe zaal), Oudelandseweg
– 2019 Clubhuis Harmonie “De vriendschap”, Waardsedijk 13