OKW 2016 – Reglement

W E D S T R I J D R E G L E M E N T van
het 10de Open Kampioenschap van Woerden

1. Van toepassing zijn de FIDE-regels, met uitzondering van de hierna genoemde wijzigingen en aanvullingen.
2. Het speeltempo is 1 uur en 50 minuten per speler voor de gehele partij. Vanaf zet 1 wordt 10 seconden per zet toegevoegd aan de speeltijd.
3. Noteren is verplicht tot 5 minuten voor het vallen van de vlag. Met toestemming van de wedstrijdleiding kan, om medische redenen, op de notatieplicht een uitzondering worden gemaakt. De desbetreffende speler zal 5 minuten in tijd worden gekort.
4. Een partij wordt reglementair verloren verklaard indien een speler zonder melding van afwezigheid om 20:30 nog niet aanwezig is.
5. Analyseren dient te gebeuren aan de daarvoor bestemde tafels waardoor nog spelende spelers geen overlast ondervinden van de analyse.
6. Na de wedstrijd dient het spel in de beginstelling te worden achtergelaten.
7. Spelers die zonder bericht (vooraf) afwezig zijn worden niet meer ingedeeld.
8. In de eerste 5 ronden kunnen twee byes worden opgenomen, waarvoor een half punt wordt toegekend. Bij meer afmeldingen en in de laatste twee ronden worden 0 punten toegekend voor een bye.
9. De uitslag dient direct na afloop van de partij bij de wedstrijdleiding te worden ingeleverd. Indien van een partij geen of niet tijdig een uitslag is ontvangen, kan deze voor beide spelers als verloren worden beschouwd.
10. De indeling geschiedt Zwitsers op rating.
11. Bij gelijk eindigen wordt de ranglijst bepaald door weerstandspunten. Is ook dit gelijk dan door de Sonneborn-Berger score. Het prijzengeld wordt gedeeld.
12.Het is niet toegestaan in het gebouw te roken.