Buiten schaken in Woerden

Vele inwoners van Woerden kunnen schaken. Maar een potje schaak gebeurt vrijwel altijd binnen en het clubseizoen loopt van september tot juni.

Afgelopen jaren zijn in diverse plaatsen in Nederland schaaktafels in parken geplaatst, om zo schaakliefhebbers in de gezonde buitenlucht een potje te laten schaken. In onze regio kennen we het Maxima-park in Utrecht, Zeegersloot in Alphen aan den Rijn en ook in IJsselstein vind je schaaktafels.

Woerden kon dus niet achterblijven. Jan Bulk, ere-voorzitter Schaakclub Woerden had nog een schaakpotje en wilde deze gebruiken om de Woerdenaren in de buitenlucht een potje te laten schaken  aan 3 schaaktafels.

In goed overleg met de Gemeente Woerden werden de tafels op 21 juni in het Westdampark geplaatst. De schaaktafels zijn bedoeld voor alle Woerdenaren, jong en oud en passanten die graag in de buitenlucht een gezond potje willen schaken.

Potje Schaken? De stukken staan bij Loef & Lij. Houdt de tafels gewoon schoon.

Veel plezier – Jan Bulk

NB: dinsdagavond buitenschaakavond