OKW ronde 2

Tijdens ronde 2 was het een stuk drukker dan bij ronde 1. Een laatste externe wedstrijd werd nog afgewerkt, een vakantie afgerond of een uitnodigings-e-mail alsnog verwerkt. Hoe dan ook, als je de eerste ronde een remise had gespeeld, dan had je deze ronde een grote kans om een sterke tegenstander te treffen.

Wat kleine wetenswaardigheden:

MarkPieterseMark Pieterse trof ook een sterke tegenstander, maar ook die kunnen blunders maken. Volgens mij was het binnen een dik half uur wel gedaan, waardoor ik Mark veel met een flesje bier in de hand heb gezien deze avond.

JurvWeerden Wist vorige week onze ene junior te winnen, deze week was het de beurt aan de andere. Jur van Weerden wist Martijn l’Ami te verschalken, terwijl die laatste toch net tweede is geworden in onze interne competitie dit jaar. Een mooie prestatie!

EdOosterlakenWedstrijdleider Wim Veelenturf beloofde een mooie fles Chianti aan de persoon die het dichtst bij een vooraf bepaalde tijd zijn partij winnend afsloot. Het is maar goed dat alle eindtijden van partijen waren geregistreerd, want toen Wim de envelop met de tijd openmaakte bleek dat de eindtijd in zijn hoofd een uur afweek van de genoteerde eindtijd in de envelop. Ed Oosterlaken nam de fles wijn mee naar huis.