Marcel Schröer wint Okkerse & Schop Rapid 2019

Zaterdag 30 november 2019, heeft Schaakclub Woerden in de Minkema weer haar jaarlijkse Rapid Schaaktoernooi gehouden. Het was de 47e editie, voor de 3e keer gesponsord door Okkerse & Schop Advocaten. En, in de toespraak vooraf werd bekend gemaakt dat deze sponsor nog 3 jaar doorgaat!

96 deelnemers uit het hele land speelden in 16 groepen van 6 tegen gelijkwaardige tegenstanders (indeling op rating-sterkte). Onder de 96 deelnemers was 1 schaker afkomstig uit Brasschaat.

De kampioen uit 2018 Arjan van der Leij uit Rotterdam werd dit jaar 2e. De nieuwe kampioen is de clubkampioen van Schaakclub Woerden, Marcel Schröer. Voor het eerst in zijn carrière wist Marcel de 1e plaats in groep 1 te bemachtigen, met een score van 4 uit 5. Het weer een mooie overwinning op het palmares van deze veelwinnaar.

Een mooie vermelding is er voor de prestatie van Hans Buikema, die als enige dit jaar vijf uit vijf scoorde.

Kijk hier voor complete uitslagen