Schaaksimultaan op Woerdense Wilhelminaschool

Beste lezers,

Wat was het woensdagmiddag 25 februari jl. op de Wilhelminaschool een geslaagde happening. Vanaf 13.30 werd door Jeison van der Aalst (schaakclub Woerden) een simultaanwedstrijd gespeeld tegen 26 kinderen in de leeftijd van 8 tot en met 12 jaar. De kinderen begonnen zeer enthousiast aan de wedstrijd, gaven elkaar vele tips en hebben zich goed voorbereid. Dat was te merken doordat ze allemaal om 15.00 uur nog speelden, waarvan een viertal duidelijke winstkansen had. In potentie zijn er goede schakers op de Wilhelminaschool. Dat was al snel duidelijk.

Tijdens de eerste helft hebben Sergio en ondergetekende de kinderen geassisteerd door ontwikkelingszetten te adviseren. Rond 15.00 uur hebben wij de groep gesplitst, omdat het misschien wel wat te laat zou worden. Na afloop waren we allemaal zeer tevreden en zeker de kinderen. In de komende periode gaan wij dit nog een keer organiseren.

Met vriendelijke groet, Paul van Schie