Rabo Rapid 2015 gewonnen door Rob Schoorl

RobSchoorl_smallDit jaar kwam de sterkste speler niet uit de directe regio. De ratingfavoriet Rob Schoorl uit Zuidoostbeemster maakte zijn favorietenrol helemaal waar door in groep 1 alle vijf zijn tegenstanders te verslaan. Onder die vijf bevonden zich titelverdediger Sten Goes -nu tweede- en local hero Marcel Schröer die als derde eindigde.

Er waren nog drie personen die de volledige vijf punten wisten te behalen dit jaar: Charles Gebhardt (Groep 6B), Sri Paramasivam (Groep 6C) en Nilufer Karayilan (Groep 8A) zetten deze puike prestatie neer.

Voor de best presterende jeugdspeler was door het Minkema College een extra prijs ter beschikking gesteld. Deze prijs ging naar Niels Neisingh uit Woerden, die zijn groep (6A) won met vier punten.

Het aantal deelnemers aan dit toernooi steeg naar 126 en is wat dat betreft een van de succesvolste in de reeks en in de regio. Wethouder Margot Stolk was bereid gevonden om het 4e Rabo Rapid toernooi officieel te openen. Ze verraste hierbij Schaakclub Woerden door een mooie cheque te overhandigen ter ere van het 75-jarig bestaan van de club. Schaakclub Woerden organiseert door het jaar heen diverse extra evenementen ter ere van dit feit. Hou bijvoorbeeld deze site in de gaten voor de aankondiging van een demonstratiematch tussen GM Erwin l’Ami en GM Bart Michiels eind april volgend jaar!

Complete uitslagen staan op de Rabo Rapid 2015 pagina.
Ook zijn enkele foto’s van het toernooi geplaatst.