Woerden uitgeschakeld in de KNSB beker competitie.

De Rode Loper is een prachtige club. Twaalf live borden die op een groot scherm worden geprojecteerd. Dat kom je niet vaak tegen. In deze mooie ambiance zaten Selman, Ed, Henk en ik klaar om het in de eerste ronde van de KNSB bekerwedstrijd tegen De Rode Loper op te nemen. Op papier waren wij favoriet, maar tijdens zo’n bekerwedstrijd is de spanning hoog en kan er van alles gebeuren.

Henk speelde een puike partij, zoals hij dat twee weken eerder ook al had gedaan. Zijn zetten kwamen met zo’n overtuiging op het bord, dat zijn tegenstander blij was, dat hij, met een mat in 2 in het vizier, kon vluchten in een remise stelling met ongelijke lopers.

Zelf speelde ik een solide partij met wit. Zwart kwam er niet echt aan te pas. Het enige vermeldingswaardig feit is een wonderlijk getimed remise aanbod.

Selman en Ed, onze puntenmachines in de reguliere KNSB competitie, hadden hun dag niet. Ed werd langzaam maar zeker weggedrukt en kon de pionnen opmars op de damevleugel niet weerstaan. Selman speelde een frivool stuk offer. De compensatie leek wat nevelig, maar zijn tegenstander wist zich niet onder de kleine dreigingen uit te wringen. Net op het moment dat wij omstanders dachten dat het nog een mooie avond kon worden, blunderde Selman een belangrijke pion en was het pleit daarna snel beslecht.

Daarmee werd het 2,5-1,5 voor De Rode Loper en is Woerden na één ronde al uitgebekerd.