Klinkende Overwinning Acquoy 1 – Woerden 2

Afgelopen maandag was het aan het tweede achttal om voor het eerst hun kunsten te laten zien in het pittoreske plaatsje Acquoy gelegen aan de Linge.
Ik zal een korte indruk geven aangezien ik de meeste tijd achter mijn bord doorbracht maar gelukkig kreeg ik toch het een en ander mee dankzij mijn oplettende clubgenoten.
Om te beginnen met Jur, ik zag dat hij een dame kwijt was voor toch iets te weinig materiaal maar hij ging wel vol in de aanval en dat bleek de juiste tactiek want zijn tegenstander zag door de stukken het bord niet meer en dat betekende een punt voor Woerden. Naast mij zat Hans en die zag ik zijn tegenstander stukje bij beetje van het bord afduwen, een mooie overwinning. Op het derde bord zat Ad (die zien we helaas veel te weinig..) die remise overeenkwam na enige verwikkelingen. Wim aan bord 4 deed ongeveer hetzelfde als Hans en dus betekende dat nog een vol punt.
Jan Hoosbeek heb ik even kort gesproken en als Jan tevreden knikt dat hij gewonnen heeft dan kun je ervan uitgaan dat hij zijn tegenstander pijn heeft gedaan. Van Henk hoorde ik dat hij vol goede moed afwikkelde naar een gewonnen eindspel alleen dat gewonnen bleek theoretisch te kloppen, in de praktijk moet je soms met een half punt genoegen nemen. Jan Pool kwam ook remise overeen met zijn tegenstander en ikzelf had het eigenlijk na 14 zetten al af kunnen maken maar ging voor het kleine voordeel wat uiteindelijk na 72 zetten tot de winst leidde. Uitslag 6,5 – 1,5 voor Woerden 2
Op de donkere terugweg zag ik Wim nog een doodlopende weg inrijden, navigatie even updaten denk ik…maar het was een geslaagde eerste uitwedstrijd van het seizoen!