Jan Werle wint eerste ronde Corona Cup

In deze barre tijden moet je als schaakvereniging een beetje inventief zijn. Gelukkig is schaken geen contact sport en uitstekend geschikt om van huis uit te spelen.

Als alternatief voor de clubavond organiseert schaakclub Woerden iedere dinsdag een snelschaaktoernooi. Hiervoor heeft de club gekozen voor de gratis, open en steeds populairder wordende site lichess. Daar kan je een toernooi organiseren waarin iedereen binnen een bepaalde tijd zoveel mogelijk punten moet weten te vergaren. De indeling geschied door de ondoorgrondelijke algoritmen van lichess.

De eerste avond werd direct een groot succes. Met maar liefst 22 deelnemers hadden we een clubavond waar menig vereniging jaloers op zou zijn. Vrijwel alle toppers van de vereniging waren aanwezig. Niet de minste was GM Jan Werle. Hij liet duidelijk zien wie er de baas was en won beide ronden met overmacht.

Een geweldige tweede plaats werd behaald door aanstormend talent Rolinde den Heijer. Een fraaie derde plaats werd behaald door Jelle Wiering

Ook de tweede ronde werd een eclatante overwinning voor onze GM Jan Werle. Wonderlijk genoeg werden eveneens de plaatsen 2 en 3 door dezelfde schakers bezet.