Woerden 7e in derde Team Battle

Het wordt zo langzamerhand een hele serieuze zaak, de wekelijkse Team Battle op zondagavond. Steeds meer clubs van statuur melden zich voor dit prestigieuze evenement. Afgelopen zondag meldden de Stukkenjagers zich en eisten direct een hoofdrol op. Overtuigend haalden ze de overwinning naar het virtuele Tilburg met een aantal houwdegenes met nicknames in wie wij enkele van onze vrienden uit Brasschaat menen te herkennen.

Er is zelfs al een tweede klasse en een promotie-degradatie regeling opgesteld. Caïssa kon het deze keer niet bolwerken en werd met een 10e plaats naar de tweede klasse verwezen.

Woerden moet alle zeilen bijzetten om zich in dit geweld te handhaven. Nu de tijdsduur van het het gevecht is teruggebracht van 4 naar 2 uur komt het meer aan op kwaliteit dan op de tomeloze inzet waar onze vereniging toch wel in uitblinkt.

FleddyVanHelgie, die de week ervoor nog furore maakte door notabene xamax200 te verslaan, was deze week iets minder gelukkig. Dit werd gecompenseerd door ons aller BlackSquareTerror die geregeld “on flames” was. Ja beste mensen, in de wereld van het online schaken zijn gewone namen niet cool. Wen er maar vast aan. Voor je het weet zit je op de club straks (tsja, wanneer eigenlijk?) ineens tegenover xzenomorf of midijac. Of wat te denken van Bas<pi>.

Dit zijn de 10 spelers die uiteindelijk de stand van Woerden hebben bepaald.

Al met al was het weer een mooie avond. En ondanks de kortere tijdsduur waren we na afloop weer afgepeigerd.