Juni ratingupdate

We hebben deze maand de ratingpunten gewonnen of verloren waar wij het hele jaar onderling voor hebben gevochten. De interne is namelijk verwerkt. De ranglijst van de club is flink opgeschud!

De grote winnaar van de interne is Henk Huizing! Hij heeft in het afgelopen half jaar wel 49 punten bij elkaar gesprokkeld. Dit doet hij door een tactische stelling in te gaan en dan win je als de tegenstander het verkeerd doet, maar als de tegenstander goed rekent kan het mis gaan. Deze periode pakte het heel goed uit!

De tweede die een groot aantal punten heeft binnengehaald is de koningin van klasse 5C. Het is Annie de Jong! Zij is 44 punten gestegen. Ze heeft het hele seizoen al punten gepakt bij de KNSB competitie. Vandaar de koningin van klasse 5C, maar ze pakt ook veel punten op de dinsdag in woerden. 5 jaar geleden had ze een rating van 1435 nu is dat 1712!

Afgelopen weekend hebben ook een paar Woerdenaren in Utrecht geschaakt, voor het OKU. 3 van ons kwamen binnen in goede doen. Jacco Lind +41, Ad Goes +30 en Sten Goes +15. Na het toernooi hebben wij alle 3 gezien dat wij niet zo veel zin hebben in de volgende update. Wij hebben namelijk allemaal een flinke min gescoord op het OKU. Er was ook nog een Woerdenaar, of moet ik Linchotenaar zeggen, mee. Het was Henk de Heer! Hij dag een slecht seizoen in de interne en heeft 47 punten ingeleverd, maar hij was in Utrecht de enige die 3 prijzen mee naar huis mocht nemen! Dus de vorm kan heel snel omslaan in Utrecht.

Anderen die veel hebben gewonnen zijn: Pia Sprong +36, Polle van Arendonk +35, Gert Overbeek +30, Rolinde den Heijer +29, Leo de Vos +23, Olivier Huizer +20 en Frans Janssen +20.

De ‘nettoscore’

Wij zijn deze maand 77 punten omhoog gegaan als club! We moeten denk ik vaker onderling tegen elkaar spelen. Zo gaan we uiteindelijk als club wel heel erg veel omhoog!

De ‘ratingclubs’

De grote winnaar Henk Huizing is ook weer teruggekeerd in de 1200. Hij was begin 2020 naar de 1100s gezakt. Hij is dus weer terug!

De grote winnares Annie de Jong is over de 1700 barrière heen! Hierboven staat al hoe het is gekomen, dus ik ga snel verder met de laatste die in een nieuwe ‘ratingclub’ is gekomen

De laatste die over een limiet is gegaan is Polle van Arendonk. Polle heeft een verwarrende grafiek bij zijn rating. Ik 2019 kreeg hij zijn eerste volwassenenrating. Die was 1802, maar helaas bleek dat wat te hoog toen en daalde hij terug naar rond de 1660. Tijdens de lockdown zat hij op 1740. Midden 2021 heeft hij nog 3 maanden op de 1798 gestaan. Helaas was hij nog een beetje gezakt, maar nu is hij dwars door de 1800 heen.

Dit heeft hij gedaan bij het NK jeugd in de C catagorie (14 jaar en jonger). Hij is daar 5de geworden met 5,5 uit 9. Dat is een best wel goede score, maar als je de eindstand sorteert op weerstandspunten staat Polle helemaal bovenaan. Hij heeft dus goede tegenstand gehad, maar daar een hele goede score uit gehaald!

Linkje naar de ratinlijst: https://ratingviewer.nl/list/67/clubs/060067/rang