Het bijna 25e Winterkosttournooi

..van zondag 26 februari blijkt het 21ste tournooi te zijn.

Het programma was als vanouds, vier ronden snelschaken ( 10 min.p.p.) en daarna 4 ronden rapid ( 20 min.p.p)

In ons nieuwe clublokaal opende Carl Schoor afgelopen zondag het bijna 25ste maar in werkelijkheid het 21ste winterkosttournooi. Uniek: want het was het 1e tournooi dat 10 minuten eerder begon dan de aangegeven begintijd!

18 leden van onze club en 11 van buiten o.a. Gert van Yperen, Henri Francois, Eddy Faverey, Jan van Gulik, Gertjan Stolwijk, en natuurlijk broer Fred. Uit Lochem was er dit jaar geen vertegenwoordiger want Schaakclub Holten bestond 50 jr. en dat moest gevierd worden. Van de oudleden deden Jan van Os en Gert Overbeek mee. Floor Coljé en Cor Rijsdijk waren helaas verhinderd.

Onder de uitstekende leiding van Marcel van Oort verliepen de wedstrijden vlekkeloos.

De catering was in uitstekende handen van Annemiek van de Bridgeclub, die werd bijgestaan door Mieke. In het dankwoord door Jan B. werden de dames dan ook als eerste genoemd en met een fraaie bos bloemen bedankt!

De winnaar werd Ed Oosterlaken met 7 pnt kreeg een kruik om te proosten! Leen de Jong werd 2e met 6,5 pnt en Marcel Schröer en Eddy Faverey volgden met 6 pnt. De dames deden het goed: Marjolein en Pia beide 5 pnt en Judith 4 pnt.

Ook gaven Carl en Jan aan dat zij dit tournooi voor de laatste keer hadden georganiseerd en dat ze voor de club een draaiboek maken zodat voor 2024 het tournooi eenvoudig te organiseren is , waarbij jan & carl vanzelfsprekend advies willen geven. Wie dit tournooi volgende jaar willen organiseren?

Klik hier voor de volledige uitslagen.