In Memoriam : Ton Strik

TonStrik-web

Ton Strik… De karaktervolle en behulpzame schaakvriend met een lachje waar iedereen volop van genoot IS ALS KONING OMGELEGD.

In oktober 2003 werd Ton lid van onze schaakclub. Hij kwam Woerden binnen en betoonde zich een dienstbare man met heel, heel veel karakter en een ingetogen vriendelijkheid en hij genoot ook zichtbaar van de schaakcontacten, gezien zijn humor.

Ton overwon zichzelf door afstand te nemen van zijn zwakheden en in zijn sterkte
overwon hij menig tegenstander. Zijn doorzettingsvermogen zag je ook aan het bord. Ton was niet zomaar een lid van de club. Hij was een fantastische vent, iemand die
zichzelf en menig tegenstander de baas was. Het kuchje … ggrr… en zijn ingehouden lol (in de vorm van een altijd veelzeggende glimlachje) zullen we voortaan moeten missen.

Namens het bestuur van de Schaakclub Woerden
Wick Vinkenburg