Het 19e Winterkosttoernooi

Aan het 19e Winterkosttoernooi op zondag 11 FEBRUARI namen 28 schakers deel, waarvan 4 van Schaakclub Lochem (de bakermat van dit toernooi), 3 van Internos (Boskoop) en 2 van SV Bodegraven.

In de kantine van de Hockeyclub Woerden werden wij met koffie en koek gastvrij ontvangen door Harriët.

Carl Schoor opende om 11.30 het toernooi, waarbij Wim Veelenturf als wedstrijdleider optrad.

Na 4 ronden snelschaken (10 min.p.p.) kon de winterkost worden genuttigd waarbij de speklapjes en de winterworst en de boerenkool en de hutspot een overheerlijke maaltijd vormden. Om maar te zwijgen van het toetje! Kortom Harriët was weer een perfecte winterkostkok!

Daarna volgde er 4 ronden rapid schaken (20 min.p.p.) en de borrel!

Het laatste woord was aan Jan Bulk. Harriët werd bedankt voor de uitstekende verzorging van de inwendige schaakmens. Ook had zij 3 willekeurige deelnemers getrokken voor een prijsje dus kregen Fred Bulk (wel familie), Wick Vinkenburg en Eddy Faverey Jr. een souvenir.

Het toernooi werd gewonnen door Jan Haker uit Lochem die in januari het winterkosttoernooi in Lochem al had gewonnen (maar toen in punten gelijk stond met Jan Bulk en Carl Schoor). Maar nu alleen aan kop met 7 punten géén twijfel dus wie nu de sterkste was. Chapeau. Een Reis-schaakboek en een stuk “Rypenaar” zijn hem van harte gegund.

(U kunt ook de volledige uitslagen bekijken)

Een 2e plaats voor Leen de Jong uit Bodegraven met 6 punten is nog streekhoudend. Maar ook Maurice en Theo uit Lochem behaalden 6 punten. Carl Schoor met 5,5 punt ging weer naar Middelburg. Rob van Dongen nam zijn 5 punten weer mee naar Amsterdam en Eddy Faverey ging met 5 punten weer naar Vleuten. Dat de Marcels Schröer en Van Oort en Mark Pieterse de Woerdense standaard “hoog”” hielden mag toch niet onvermeld blijven. Evenals de onmisbare rustige wedstrijdleider Wim Veelenturf.

Kortom een zeer geslaagd toernooi waarbij de Buitenwoerdense deelname zeer op prijs werd gesteld. En dit jaar eindelijk weer foto’s (bedankt Mieke)

Dat de Woerdenaren volgend jaar bij “ALWEER HET 20 ste WINTERKOSTTOERNOOI graag de Buitenwoerdense deelnemers weer willen ontmoeten staat buiten kijf !

Jan Bulk & Carl Schoor