De Rode Loper 1 en Woerden 1 houden elkaar in evenwicht

De match De Rode Loper 1 – Woerden 1 in derde ronde in de KNSB competitie was een reprise van de wedstrijd die we een week eerder in de SOS competitie tegen De Rode Loper hadden gespeeld. Daar won Woerden vrij overtuigend. Deze keer verscheen Woerden met maar liefst vier invallers aan de start. Nu kan Woerden tegenwoordig wel wat hebben, want er staan een aantal invallers paraat die ook wel een potje kunnen schaken, maar favoriet waren we hierdoor niet meer. Sterker nog, achteraf bleken de gemiddelde ratings van beide team exact gelijk te zijn.

Ik hoop dat het onderstaande verhaal enigszins te volgen is. Met twee Marcellen en Bassen in het team wordt een wedstrijdverslag er niet overzichtelijker op.

De verliezers van de dag waren Jelle, Aldo en Hans. Zij lieten zien op welke wijze je een partij kan verliezen. Aldo door een stap 2 combinatie (slaan verdediger) toe te laten. Hans door de partij te veel te willen forceren nadat hij een pion had verloren en Jelle door zijn koning één zet te lang in het midden van het bord te laten staan, waardoor er nooit meer een veilig heenkomen gevonden werd.

De glorieuze winnaars waren Marcel, Bas en Marcel. Onze MVO kreeg zijn voorbereiding perfect op het bord en beleefde een heerlijke middag. Bas weet als geen ander zonder enige kennis van zaken een ontwikkelingsvoorsprong te krijgen en te verzilveren (wat een natuurtalent is dat). Zelf moest ik het van het ouderwetse duw en trekwerk hebben.

Klaas en Bas speelden remise. Beiden speelden puike partijen en er had bij beiden wellicht meer in gezeten. Vooral Bas maakte het nog spannend door steeds meer in tijdnood te komen, een pion weg te geven en weer terug te winnen.

Daarmee werd het 4-4 en konden de twee teams licht tevreden huiswaarts keren. Een deel van het Woerdense deed dat niet voordat één van de aardige restaurantjes daar in de buurt was bezocht. Het biologische restaurant Gys zag er leuk uit, maar was al vol. We kwamen daarna terecht in Loaded. Grappige kleine gerechtjes uit alle windstreken. Relaxte sfeer.

Zie: https://knsb.netstand.nl/pairings/view/5722