In de middenmoot bij de Woerdense sportquiz

Ieder jaar, aan het begin van ons schaakseizoen, wordt de zogenaamde Woerdense Sportquiz georganiseerd. Alle sportclubs van Woerden mogen hieraan teams afvaardigen om hun algemene- en lokale sportkennis te laten gelden. Het evenement wordt gesponsord door Gemeente Woerden.

Dit jaar kon de quiz -vanwege één of andere griep- niet op normale wijze plaatsvinden. De toch al zo creatieve organisatie bedacht natuurlijk dat je ook een online quiz kunt houden: alzo geschiedde op 2 oktober 2020. Van onze club was ik de enige deelnemer dit jaar, hulplijnen waren ook niet toegestaan. Er waren vrij pittige vragen bij. Ronde 1 ging nog aardig, waarna ik derde stond. Vervolgens kwam ronde 2, die ik veel moeilijker vond. Toen het volgende plaatje in beeld kwam, had ik zo’n gevoel dat ik toch minstens één vraag goed moest gaan invullen:

3 bekende Woerdenaren stelden ook vragen over hun tak van sport.

Paralympisch zwemmer Thijs van den End, veelwinnend wielrenster Ellen van Dijk en “onze eigen” Erwin l’Ami stelden vragen over hun tak van sport. Gelukkig wist ik te reproduceren tegen welk computerprogramma Garry Kasparov de boot in was gegaan, in tegenstelling tot de meeste andere deelnemers.

Al met al was het, ook op deze manier, een zeer geslaagde en leuke avond. De eindstand: