Woerden 1 kampioen in klasse 4B van de Online KNSB competitie.

Dat was even wennen in het begin, de online KNSB competitie op de zaterdag middag. Zeker de eerste keer bleek het lastig op tijd de weg naar de borden te vinden. De “Wo ist der bahnhof? Do ist der bahnhof.” website van chess.com deed er alles aan om de spelers de verkeerde weg op te sturen. En als je dan met wat fortuin het juiste station wist te bereiken, dan werden ineens de wissels omgegooid. Zo moest onder andere Sten ervaren toen hij een minuut voor aanvang van de wedstrijd de match uit werd gegooid. Op de EDGE browser van Jan Pool was de wegbewijzering helemaal verwijderd. Geen lekker begin dus, die eerste middag. Woerden 1 verloor met 6-4.

Maar de ruggen werden gerecht. Het team van Woerden 1, dat bestond uit Sten Goes, Bas Jansen, Jelle Wiering, Rolinde den Heijer en Marcel Schröer, behaalde daarna de ene overwinning na de andere. Cruciaal was ronde 6, toen met enig fortuin de belangrijkste rivaal, SHTV 1, met 6,5-3,5 werd verslagen. Woerden 1 nam daarmee de koppositie over en gaf die niet meer uit handen. Opgejaagd door SHTV en King2, die als jachthonden in onze nek hijgden, werden grote uitslagen neergezet. Hierdoor haalde Woerden 1 de meeste bordpunten van alle teams in alle klassen van de competitie. Ook individueel bezetten onze spelers in de klasse 4B de eerste 5 plaatsen. Dat geen enkele ronde in invaller ingezet hoefde te worden tekent wel de gedrevenheid van de spelers.

Het leverde een mooie digitale klok op voor de club.

Alleen op je scherm naar een schaakbord kijken is toch wat eenzaam. Daarom werd er samen met Woerden 2 en 3 uitgebreid voor- en na-beschouwd.