We Mogen Weer!

Beste schaakvrienden en vriendinnen, leden van de schaakclub Woerden

Ik was begin deze maand nog wat somber gestemd over de vraag of we dit seizoen nog achter het bord plaats zouden kunnen nemen. Gingen begin van het seizoen de negatieve ontwikkelingen snel, nu gaan de positieve ontwikkelingen gelukkig ook snel.

Gelet op de afgekondigde versoepelingen is het nu weer mogelijk om fysiek te schaken. Zowel de KNSB biedt daar in haar laatste protocol de mogelijkheid toe en ook van de zijde van Het Baken is er geen beletsel meer. Dat laatste uiteraard wel met inachtneming van de algemeen geldende regels, dat wil zeggen:

• niet meer dan 30 personen in de speelzaal
  • geen toeschouwers
  • een mondkapje op (behalve als je achter het bord zit)
  • Bij verplaatsingen (drankje halen, wc bezoek) ook een mondkapje op.
  • zoveel mogelijk achter het bord blijven zitten
  • beperkte horeca (er zullen kannen met koffie/thee staan voor zelfbediening)
  • niet na blijven hangen, als je klaar bent bij voorkeur Het Baken verlaten.

Bovendien lijkt de veronderstelling gerechtvaardigd dat inmiddels een aanzienlijk deel van ons ledenbestand is gevaccineerd.

25 mei kunnen we dus weer beginnen!!

Jullie zijn als vanouds vanaf 19.45 uur welkom in Het Baken, er wordt vanaf 20.00 uur gespeeld.

Nu er geen externe competities zijn kunnen we denk ik goed uit de voeten met de 30-personen regel. Bij grotere belangstelling kunnen we wellicht uitwijken naar een andere ruimte binnen Het Baken, zoals ook voor de onverwacht lange winterstop.

Tot 1 juli hebben we nog zes dinsdagen. Het bestuur meent dan ook dat het weinig zin heeft de interne competitie te hervatten.

Om er weer een beetje in te komen willen we een Zwitsers Rapid-toernooi houden met drie partijen op een avond en een bedenktijd van 30 minuten per persoon. Na al het snelschaakgeweld van de afgelopen 8 maanden zal het voor de meesten van ons een hele opgave zijn om een uur over een partij te doen. Ook de echte die-hards willen we uiteraard niet teleur stellen. Als er schakers zijn die liever reguliere partijen spelen dan rapid willen we dat ook zeker faciliteren.

Om een beeld te hebben van de voorkeuren van de leden willen we jullie verzoeken om uiterlijk maandag 24 mei jullie voorkeur door te geven rapid of klassiek. Dat maakt de indeling dinsdag wat eenvoudiger. Graag jullie reacties naar een van de volgende mailadressen:

mark.pieterse64@gmail.com

wimjveelenturf@gmail.com