Rolinde wint “Schaken en Prikken”

Rolinde den Heijer heeft het online “Schaken en Prikken” toernooi van Schaakclub Woerden op haar naam geschreven. Na de “Corona Cup” en het “Tweede Golf Toernooi” was dit het het derde en hopelijk laatste toernooi in de Corona cyclus. Het tweede deel in de naam was overigens met name van toepassing op de wat oudere schakers onder de clubleden.

Vanwege de onverwacht vroege versoepelingen heeft het toernooi 12 van de geplande 13 ronden geduurd. Op de eindstand had dit weinig invloed. De top drie hield elkaar op eerbiedwaardige afstand en ronde meer of minder zou de ranglijst in de top niet wijzigen. we zagen de volgende spelers op het ereschavot:

1. Rolinde den Heijer: 316 punten
  2. Ed Oosterlaken 285 punten
  3. Marcel Schröer 267 punten

Deze fraaie overwinning toont eens te meer aan dat de jeugd van Woerden tijdens het online schaken jaar flinke progressie heeft gemaakt. Niet alleen Rolinde, maar ook Jacco Lind is een speler van een geheel ander kaliber geworden dan voor de Corona periode. We zijn benieuwd hoe zich dat volgend seizoen gaat vertalen in de reguliere competities.