Mei ratingupdate

Het de eerste van de maand. Dat betekent nieuwe ratings!

We weten nu de ratings waarmee wij gaan starten aan het OKW. Misschien kan je zelfs al uitzoeken tegen wie je moet in de eerste ronde 😉

De grootste stijger van deze maand is Jacco Lind met +33. Onze 2de stijger is iemand die nog maar 2 maanden op de ratinglijst van onze club staat. Het is Olger van Donk! Hij is 25 punten vooruitgegaan deze maand. De 3de is een gedeelde prijs. De prijs wordt gedeeld door 3 personen, Annie de Jong en Marcel Schröer zijn 2 van die mensen die +22 zijn gegaan. Blijkbaar als je 75% van je interne partijen wint (na ronde 26) ga je 22 punten omhoog. De laatste die ook 22 punten heeft binnengesleept is onze ratinglijst aanvoerder Sten Goes!

De ‘nettoscore’ van deze maand is wat beter dan de vorige, maar nog niet naar de plek waar wij hem willen. We hebben -11 deze maand. Er zit gelukkig wel vooruitgang in!

De ‘ratingclubs’

Frans Janssen is weer terug van een korte vakantie onder de 1400. Goed gedaan Frans!

Iemand anders die is teruggekeerd in een ratingklasse is Olger van Donk. Hij is na 27 maanden weer terug in de 1900. Hij is nu ook weer de beste Olger op de ratinglijst, hij zat namelijk eerst 3 punten achter ene Olger van Dijk en nu staat ‘onze’ Olger van Donk 17 punten voor. Olger en Olger zijn clubgenoten, hebben dezelfde naam op 2 letters na en hebben een gelijkwaardige rating. Dat wordt dan best ingewikkeld als je je voorbereid op PSV/DoDO. Olger gefeliciteerd met je terugkeer in de 1900 en wees welkom bij schaakclub Woerden!

Sten de CM?

Onze ratinglijstaanvoerder Sten is nu over de 2200, dat betekent dat je meester bent in het schaakspel. FIDE rijkt daar ook titels voor uit. We kennen allemaal de bekende GM titel en IM kennen de meesten ook wel. FM en CM zijn in het algemeen minder bekend, behalve als je met schakers praat. CM kan je krijgen vanaf 2200 alleen kost het wel ongeveer 80 euro. Misschien een idee voor een inzamelingsactie?

De 2200 heeft Sten gehaald door het winnen van veel partijen waaronder een IM, een FM en nog iemand met een rating van 2250. 3 jaar geleden was Sten voor het laatste boven de 2200 en zijn FIDE rating was een maandje eerder naar de 2200 gesprongen.

Hierbij nog een linkje naar de ratings: https://ratingviewer.nl/list/65/clubs/060067/rang