Verrassende Winnaar Interne Competitie seizoen 21/22

Niemand had dit in de verste verten zien aankomen, weddenschappen die van te voren zijn afgesloten zijn hier op stuk gelopen, met onze monden open van verbazing dat deze schaker kampioen is geworden kunnen wij slechts in al onze bescheidenheid onze hartelijke felicitaties overbrengen aan de glorieuze overwinnaar van de Interne competitie 2021/2022 namelijk: Marcel Schröer!

Tja, je moet iets doen om dit artikel aantrekkelijk te maken….. Maar zonder gekheid, wederom een grootse prestatie van Marcel waarbij we gelukkig ook nog kunnen noteren dat de club wat meer concurrentie voor hem heeft gekregen in de vorm van Leen de Jong, ons aanstormend ex-jeugdlid Jacco Lind en natuurlijk van Rolinde, Selman, Jelle en nieuwe sterke leden als Olivier Huizer, Olger van Donk, Annie de Jong en wie weet Michiel Somers (die 6 uit 6 scoorde tot nu toe). Dit gaat wat beloven voor het volgende seizoen, nieuwe kansen in een nieuwe locatie. Hopelijk wordt de competitie nog versterkt door Sten Goes en Jan en/of Iosefina Werle (maar nu begin ik te overdrijven…).

De top 3 bestaat uit Leen de Jong op de derde plaats, Leen is een hele ervaren schaker en is sinds dit seizoen bekend als ontsnappings expert, Houdini zou trots op hem zijn 🙂 Op de 2e plaats vinden we Jacco Lind die dit seizoen aan een ratingsprint bezig is en al een behoorlijke concurrent voor Marcel aan het worden is. Op nummer 1 de maestro uit Woerden, bekend om zijn Woerdense hardheid in lastige partijen met 15 overwinningen, 3 remises en jawel 1 verliespartij waarvoor hulde aan Aldo!

Rest mij nog te zeggen dat ik hoop op veel strijd het komende jaar en wie weet wordt Marcel een keer van zijn troon gestoten maar dat roepen we al langer en hij verliest nog niets aan scherpte wat dus betekent dat wij er nog harder voor moeten werken met zijn allen.