Woerden uitgeschakeld in KNSB beker

Nadat Woerden in de derde ronde de Berserkers de oren had geveegd, verkneukelden we ons over het feit dat het verslag van de Berserkers over deze wedstrijd achterwege bleef. Nu Woerden in de vierde ronde door de Kennemer Combinatie opzij was gezet, bleef het ook lang stil op de Woerdense site. Het blijkt toch lastig om zo’n nederlaag te verwerken.

Kennemer Combinatie had de wedstrijd serieus genomen. Op bord 1 speelde Selman tegen GM Liam Vrolijk. Na een kleine onnauwkeurigheid in de opening, liep Selman achter de feiten aan en verloor vrij kansloos.

Op bord 2 stond voor Sten de IM David Simon Pardo op het programma. De opening was voor Sten, maar door een ongelukkige loper zet raakte Sten de greep op de stelling kwijt en daarna ging het snel van kwaad tit erger.

Op bord 3 zette Marcel tegen FM Onno Elgersma de zaken degelijk op. Om iets te forceren liet Onno zijn pionnen voor een koningsaanval naar voren stormen, maar die strategie kwam als een boemerang terug in het gezicht. Bovendien had hij daar veel bedenktijd voor verbruikt. In de tijdnood fase nam Marcel de aanval over en kwam vernietigend binnen in Onno’s koningsstelling.

Ed zette zijn partij tegen Gillian Honkoop ook voorzichtig op. Wellicht iets te voorzichtig. Gillian kwam zo sterk met zijn pionnen opzetten, dat Ed een kwaliteit moest geven om erger te voorkomen. Die achterstand in materiaal deed Ed de das om. Gillian drong Ed’s stelling binnen en werd het tijd om op te geven.

Door deze 3-1 overwinning gaat Kennemer Combinatie door naar de volgende ronde. Voor alle details, zie: https://knsb.netstand.nl/pairings/view/16604