Woerden promoveert naar de promotieklasse

Met een 4½-3½ overwinning op Kijk Uit heeft Woerden 1, als beste 2e in de 1e klassen, de promotieplaats voor de promotieklasse veilig gesteld. Rivierenland won van Nieuw Amelisweert en werd daarmee kampioen in de klasse 1B.

Zoals altijd was het weer erg gezellig en vriendschappelijk in Oudewater.

Woerden 1 heeft een traditie op te houden met moeizame wedstrijden tegen degradatiekandidaten en de wedstrijd tegen Kijk Uit was geen uitzondering. Na 7 partijen stond het 4-3 voor Woerden. Zoals de laatste tijd gebruikelijk is, moest het laatste bord het verschil maken. Wim had nog een halfje nodig om de overwinning zeker te stellen en dat was hem wel toevertrouwd. Nadat hij een pionnetje mee had gegrabbeld zag hij zijn kans schoon en bood tactisch remise aan.

Hiermee is een goed seizoen mooi geëindigd. Voor het eerst in 70 jaar plaatst Woerden zich voor de promotieklasse.

Dit prachtige resultaat is bereikt door de geweldige inzet van:

1. Rolf van Beek
  2. Erik van Esterik