Nieuw schaakseizoen begint met voorzitterswissel

PERSBERICHT SCHAAKCLUB WOERDEN

7 September 2011

Nieuw schaakseizoen begint met voorzitterswissel

Schaakclub Woerden krijgt na 17 jaar een nieuwe voorzitter. Tijdens de jaarvergadering van de club op 6 september heeft Jan Bulk de voorzittershamer overgedragen aan Dick van der Windt.

In diezelfde jaarvergadering is Jan Bulk benoemd tot erelid, waarbij hij zich mag sieren met de titel Erevoorzitter. De club heeft zich onder zijn leiding ontpopt tot een echte Streekclub. In de loop der jaren is het aantal leden stabiel gebleven; het niveau van het schaken is – zet voor zet – verbeterd, en wel zodanig dat de Schaakclub Woerden in het seizoen 2011 – 2012 in alle divisies in de Stichts Gooise Schaakbond vertegenwoordigd is. Op alle niveau’s kunnen schaakliefhebbers dan ook terecht bij de club. Het succes van de club is mede te danken aan het feit dat Jan Bulk zich heeft weten te omringen met bestuurders die hun sporen ruimschoots hebben verdiend. Met name de rol van voormalig wedstrijdleider Henk Dankers is hierin van grote betekenis geweest.

Vorig jaar vierde de schaakclub haar 70-jarig bestaan. Het seizoen 2011-2012 belooft spannend te worden. De clubkampioen Marcel Schöer krijgt steeds zwaardere tegenstanders; het 1e team heeft kansen om in de landelijke competitie te gaan spelen; de jeugdleidster Pia Sprong, en haar team zal nog meer talenten gaan opleiden. Met name vanuit scholen is er grote belangstelling, om schaken in te lassen in het reguliere lesprogramma en als leerzame en nuttige tijdsbesteding in de buiten-schoolse-opvang.