Externe competitie van start

Het externe seizoen is voor SC Woerden helaas slecht begonnen. We hebben direct wat nederlagen te verwerken, zelfs ééntje nog voor de eerste match.

Tijdens de SGS vergadering op 2 oktober j.l. is ons voorstel om een officiële dispensatieregeling in te voeren niet direct omarmd. Ondanks ons vermoeden dat er wel direct met coulance gereageerd zou worden op de lopende dispensatieverzoeken is dit niet het geval gebleken. Marcel Schröer en Jelle Wiering mogen niet voor onze club uitkomen omdat ze bij een andere club voor de KNSB spelen. Wat ons bestuur betreft zouden deze (ook zelf-opgeleide) clubiconen juist thuishoren in ons eerste, ook binnen de SGS. Er zal door de SGS wel een commissie worden ingezet om ons voorstel nader uit te werken om dit op een later tijdstip alsnog in stemming te brengen. Voor nu leidde het tot een verschuiving van alle spelers binnen onze externe teams. Verderop de website kunt een overzicht van onze externe teams bekijken.

De eerste uitslagen van dit seizoen waren een 5-3 verlies van ons derde, uit bij Trio. Ook was er een harde nederlaag (7-1) van ons vierde in Zeist

Ter informatie: er wordt dit jaar met een ander speeltempo gespeeld bij de externe partijen.