16e Winterkosttoernooi gewonnen door Leslie Tjoo

foto 322 deelnemers speelden afgelopen zondag in het prachtige “tuinhuis” aan de Waardsedijk nabij de tennisbanen en de WTC. Naast (oud) clubleden deden er 3 Boskopers (Internos: Rick van der Linden, Han Swarte en Adriaan Boer) 1 Gouwenaar (Messemaker: Leslie Tjoo) 1 Nieuwegeiner (Het Kasteel: Michel Togni) en natuurlijk de zeer bekwame huisschakers Gert van Yperen, Fred Bulk en de heren Ed Faverey (Sr.en Jr.).

Na het openingswoord van Carl Schoor begon de “titanenstrijd”. Na de eerste 4 partijen van 2x 10 minuten waren de kaarten nog lang niet geschud. Integendeel, Jan Bulk, Carl Schoor en Bart de Leeuw gooiden nog hoge ogen.

foto 2

Na de voortreffelijke Winterkost volgden er 4 ronden van 2 x 20 minuten. Nog steeds was de strijd aan de kop verschrikkelijk spannend. Wedstrijdleider Bart de Leeuw kon na elke ronde zeker 6 namen opnoemen behorende bij de kanshebbers voor de winterkosttitel te weten Ed Faverey, Bart zelf, Leslie Tjoo, Rick van der Linden, Carl Schoor en Jan Bulk.

Na de laatste ronde bleek Leslie Tjoo kampioen te zijn geworden, met 6 punten. 2e werd Ed Faverey ook met 6 punten , maar de onderlinge strijd was door Leslie gewonnen.

De volgers:

5,5 pnt. : Carl Schoor, Bart de Leeuw en Rick v.d. Linden
5 pnt.   : Cor de Leeuw, Henk Dankers en Michel Togni
4,5 pnt. : Jan Bulk
4 pnt.   : Gert van Yperen, Willem Vink, Frans Janssen, Fred Bulk en Han Swart
3 pnt.   : Jan van Os, Ed Faverey Sr., Henk Huizing en Cor Rijsdijk
2,5 pnt. : Henk van Weers
2 pnt.   : Evert Mallon en Ton Oomen
1,5 pnt  : Adriaan Boer

foto 1
In zijn slotwoord bedankt Jan Bulk allereerst Arie die onze fraaie speellocatie mogelijk maakte. Daarna kreeg Alie Rijsdijk een stevig applaus voor de uitstekend verzorgde inwendige schaakmens en tenslotte kreeg Leslie Tjoo (eigenlijk stand–in voor de zieke Marcel van Oort) de fles overwinningswijn in handen.

Bart de Leeuw als spelend wedstrijdleider ging ook met “Rood” naar huis. Want gezelligheid is één , maar met een snelle en correcte indeling van de partijen werd het weer een fantatische WINTERKOSTSCHAAKZONDAG !

Dus volgende jaar op naar het 17e Winterkosttoernooi!

Jan Bulk