Jubileum: onze club bestaat 75 jaar!

logo-75-jaar-webOp 31 augustus 1940 werd Schaakclub Woerden opgericht. Nu, 31 augustus 2015, kunnen we vaststellen dat deze succesformule het al 75 jaar heeft volgehouden. Om dat te vieren zullen we van het komende seizoen een zogenaamd jubileumjaar maken. Er staan gedurende het jaar diverse extra activiteiten gepland om dit heugelijke feit te vieren, maar ook om de schaaksport in Woerden nog eens extra onder de aandacht te brengen.

WvW-schaken
Foto: WvW

De Woerdense VakantieWeek is in Woerden en omstreken een terugkerend fenomeen. Als schaakclub waren wij dit jaar ook aanwezig op de sportochtend, om geïnteresseerde kinderen te laten kennismaken met schaken. Onze schaakleraren, die gedurende het jaar ook actief zijn op enkele scholen, stonden klaar om de spelers met raad en daad bij te staan, les te geven of gewoon lekker te spelen. Het was qua weer een beetje een druilerige ochtend, waardoor er waarschijnlijk nog wat extra aanloop was in de tent waar wij stonden.

Naast de standaard activiteiten die onze vereniging ieder jaar organiseert staan er voor dit jaar meer activiteiten gepland waaronder:

• Jubileumfeest (12 september)
  • Schaken op het marktplein (19 september)
  • Schaakmatch tegen geografische buren (maart 2016)
  • Demonstratie tweekamp (nader te bepalen)
  • Match tegen Steinhagen (in onderzoek)

Er wordt nog hard gewerkt aan de organisatie van activiteiten die wat later in het jaar zullen plaatsvinden, zoals de demonstratiematch en mogelijk een match tegen Steinhagen. Voor de demonstratiematch kunnen we ons al verheugen op de medewerking van Erwin l’Ami, onze enige echte Woerdense grootmeester. Laten we er met zijn allen weer een mooi jaar van maken!

LogoVSBfonds kleur
Het jubileumjaar wordt gesponsord door VSB Fonds Woerden.