Maart ratingupdate

Het is weer 1 maart, dus dat betekent weer een ratingupdate.

Deze maand hebben veel van ons een kleine update gehad van hun rating. We spelen weer externe en daar spelen we weer voor onze rating. Iedereen die een verandering in rating heeft, heeft dat gedaan met een externe partij. Wij hebben 3 stijgers die er meer dan 10 punten bij hebben gehad.

Onze nummer 1 stijger is Polle die er 16 bij heeft. Henk de Heer heeft door zijn overwinning begin deze maand 12 punten bij gekregen. Onze laatste stijger is Mark die met een remise tegen een 2140 er 11 punten bij geschreven krijgt.

Maar de grootste winnaar van de club zit niet bij de senioren, maar bij de jeugd. Dat is Thomas!! Hij heeft bij het regionaal kampioenschap E wel 45 punten opgehaald.

Helaas is de netto-score (alle stijgers en dalers opgeteld) van de volwassenen licht negatief. We hebben 10 punten ingeleverd. Bij de jeugd krijg je eens in de zoveel tijd gratis punten. Als ik die even vergeet hebben wij 24 punten gewonnen!

De ‘ratingclubs’

Er is deze maand ook nog een verandering in de rating clubs we hebben namelijk een nieuw lid in de 2000-club. Dat is Bas Jansen. Met de 4 punten die hij bij de wedstijd tegen Paul Keres heeft opgehaald zit hij nu precies in de 2000. In America ben je dan officieel een schaak expert. Na 2 jaar onder de 2000 is hij weer terug! Gefeliciteerd Bas!