Woerden op dreef

We staan er in Woerden in middels niet meer van te kijken. De ene na de andere onbekende komt ons nieuwe onderkomen inlopen. En ja, ze komen allemaal om te spelen. Nieuwe leden. Als een ware pandemie stromen ze de club binnen. Een mooie ontwikkeling, waardoor we over 1 jaar alweer uit ons nieuwe onderkomen gegroeid zullen zijn en een extra verdieping moeten bouwen, of een extra avond moeten gaan schaken, of… Nou ja, dat zien we volgend jaar wel.

Maar, die bewuste avond liep er niet 1 onbekende naar binnen, maar wel vijf tegelijk! Na een tijdje bleken dit onze tegenstanders te zijn, van een match die pas een week later op de planning stond. Helaas moesten zij onverrichter zake huiswaarts, met de vermelding dat zij een week later hartelijk ontvangen zouden worden.

Deze dinsdag, 6 december, kwamen ze nogmaals aangetreden, de heren van Denk en Zet 1. Het weinige dat ik inhoudelijk van de match weet: Rolinde links naast me was lange tijd op de zwakheden in de stelling van haar tegenstander aan het duwen. En duwde tot zijn koning omviel. Jacco rechts van mij speelde… ik weet het niet, vreemd. Maar zeker effectief! Van de partijen van Mark (winst), Michiel (verlies) heb ik weinig meegekregen. Henk de Heer zag ik weer een mooie ingewikkelde stelling opzetten die hij minder ingewikkeld vond dan zijn tegenstander. Voor de stellingen op de borden van Ad en Henk Dankers gaf ik geen stuiver. Daarom nam ik zelf op dat moment een remise aan, zodat de 4,5 punt zeker werd gesteld. Achteraf hoorde ik dat Henk Dankers alsnog gewonnen had! Zo wonnen we met 5,5 – 2,5.

We zien de gezellige tegenstanders volgende week graag weer terug, ze kennen inmiddels de weg.