NK Snelschaken Jeugd 2022

Als jeugdafdeling van de schaakclub Woerden organiseren wij het NK Snelschaken voor de Jeugd. Dit zal plaatsvinden op zondag 16 oktober 2022 in Harmelen. In de bijlage vind je alle relevante informatie over dit sportieve en leuke jeugdfestijn.

Wanneer en waar? Zondag 16 oktober 2022, H2O (Zwembad) De Uithof 1, Harmelen. Zie s.v.p.: https://www.woerdensport.nl/h2o

Hoe laat? Aanmelden 10.15-10.35 uur Opening: 10.45 uur Prijsuitreiking 17.15 uur.

Speeltempo? Elke speler krijgt 3 minuten + 2 seconden per zet voor de partij.  De spelers spelen iedere ronde telkens 2 partijen met verschillende kleur tegen elkaar. Er wordt per categorie over 9 rondes en in totaal 18 partijen gestreden om de titel van ‘Nederlands kampioen(e) snelschaken’.

Aanmelden? Het inschrijfgeld bedraagt €6,- p.p., contant te voldoen ter plekke bij de aanmelding. (W)FM’s, (W)IM’s en (W)GM’s zijn vrijgesteld. Meld je aan via deze link: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdAh8PVdikflgAg7PFpQWa6sg8P3XRwjOgvno7101ZQ9vEZjg/viewform?usp=sf_link

Vermeld daarbij:

• Voor- en achternaam, adres, geboortedatum, email en tel. nr.,  rating, bondslidnummer (!) en schaakclub.
  • Maximale capaciteit van 200 deelnemers – meld je snel aan! We hanteren een reservelijst.

Categorieën en prijzen

Per leeftijdscategorie bestaat een algemene groep, maar bij voldoende aanmeldingen zullen er bij de leeftijdscategorieën A tot en met E een aparte meisjesgroep worden ingericht.

De E, F en G groep worden samengevoegd, maar er vallen wel nationale titels en aparte prijzen te winnen per categorie. Tevens wordt er met een versneld Zwitsers tempo gespeeld, zodat bij aanvang de bovenste helft alsmede de onderste helft tegen elkaar speelt.

LeeftijdscategorieënMaximale LeeftijdPrijzen AlgemeenPrijzen Meisjes
              A *t/m 20 jaar1.€300 2.€150 3.€751.€ 100 2€50 3.€25
              Bt/m 16 jaarBekersBekers
              Ct/m 14 jaarBekersBekers
              Dt/m 12 jaarBekersBekers
              Et/m 10 jaarBekersBekers
              Ft/m 9 jaarBekersBekers
              Gt/m 8 jaarBekersBekers

* A-groep: De leeftijdsgrens is met twee leeftijdsjaren uitgebreid bij dit kampioenschap tot geboren in 2002 of later!

Sponsoring:

VSB-fonds, Woerden 650 jaar, Werle Chess School.

Vrijwilligers:

Wij zijn nog op zoek naar tafelleiders en iemand die enkele live-boarden kan aansluiten. Alle hulp is welkom!

Organisatie: Jeugdafdeling SC Woerden

Contactpersonen: Jan Werle en Simon Groenewegen